Blog

maandag 13 april 2015

Fout gemeente: klacht

"Waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt." Dat klopt. Het betekent niet dat daarmee de kous af is. Ter illustratie het volgende waar gebeurde verhaal van Advocatenkantoor Hoen.

Namens een klant had ons kantoor bezwaar gemaakt tegen een besluit van de burgemeester van de gemeente Assen. Ter behandeling van het bezwaar was vorige week een hoorzitting gepland in het stadhuis van de gemeente Assen. Wij verschenen ruim op tijd, maar moesten na ruim anderhalf uur wachten onverrichter zake huiswaarts te keren. De reden? Men was ons mis gelopen.

De hoorzitting zou na 17.00 uur uur plaatsvinden, oftewel buiten kantoortijd. Wij hadden daarom via de intercom in het stadhuis binnen moeten worden gelaten. Dit gebeurde niet. Er reageerde niemand op de intercom. Wij werden uiteindelijk door een vertrekkend persoon binnen gelaten. Vervolgens had een baliemedewerker ons moeten doorsturen naar de bezwarencommissie op de bovenverdieping. Ook dit gebeurde niet. Er was geen baliemedewerker. Sterker nog de hele balie was al donker. Na verschillende personen te hebben aangesproken wist een medewerker ons te vertellen dat we in de centrale hal moesten wachten tot we zouden worden opgehaald. Ook dit gebeurde niet. Na een kwartier niet, na een half uur niet en na bijna anderhalf uur wachten nog steeds niet. Ondertussen was de bezwarencommissie niet telefonisch bereikbaar. En zonder pasje is het niet mogelijk zelf naar de bezwarencommissie te lopen. Na anderhalf uur wachten verscheen een commissielid dat ons vertelde dat de bezwarencommissie onze zaak zonder ons had behandeld, omdat we niet waren verschenen. Daar viel die avond niets meer aan te veranderen, omdat de commissieleden al waren vertrokken. Wel werden ons meteen excuses aangeboden voor de miscommunicatie met de balie. Inmiddels is er ook een nieuwe datum voor de hoorzitting.

Omdat deze gemeentelijke fout ertoe had geleid dat wij voor niets waren verschenen en voor niets anderhalf uur hadden gewacht en dus voor niets kosten hadden gemaakt, heeft ons kantoor mede namens de klant een klacht ingediend bij de gemeente Assen. Hierop is voortvarend gereageerd met excuses, met uitleg hoe het mis heeft kunnen gaan én met de toezegging dat onze kosten zullen worden vergoed. Wij gaan er van uit dat de toezegging vlot gestand zal worden gedaan.

Bent u ook gedupeerd door een fout van uw gemeente of een andere overheid? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

Meer weten over de belevenissen van Advocatenkantoor Hoen? Volg ons dan via Twitter of Facebook.